Burgery wegańskie z fasolą

Przepis Magdaleny Ciężkowskiej – autorki bloga dziecizdrowoodzywione.pl

Burgery wegańskie z fasolą

Składniki

  • Kasza jaglana (sucha) – pół szklanki (100 g)
  • Fasola czerwona (ugotowana lub z puszki) – 1 duża szklanka lub jedna puszka (240 g)
  • Cebula – 1 szt. (ok. 100 g)
  • Czosnek (można pominąć) – 1 ząbek (5 g)
  • Słonecznik – pół szklanki (ok. 70 g)
  • Olej – 2-3 łyżki (20-30 g)
  • Sól – ok. 1 łyżeczka (dodawaj stopniowo i sprawdzaj smak)
  • Przyprawy – papryka wędzona słodka – 1 łyżeczka
  • Pieprz – duża szczypta
  • Najprostszy sos do burgerów (keczup dobrej jakości – 2 duże łyżki + majonez dobrej jakości – 2 duże łyżki + 2-3 łyżki wody, wymieszaj wszystko dokładnie).
  • Dodatki: pieczone ziemniaczki + kiszona kapusta lub kiszone ogórki, bądź inne kiszonki

Przygotowanie

Kaszę wsyp do garnka i przepłukaj kilka razy, zmieniając wodę. Ugotuj kaszę na miękko (w ok. 1 i 1/3 szklanki wody, ok. 15 minut od momentu zagotowania wody). Rozgrzej piekarnik do 200°C. Cebulę pokrój drobno i podsmaż wszystko na złoto. Fasolę rozgnieć widelcem lub zblenduj. Jeśli używasz fasoli z puszki, dobrze ją wypłucz wcześniej. Słonecznik podpraż na suchej patelni, na lekko złoto, aż zacznie pachnieć, nie za długo. Wymieszaj ugotowaną kaszę z fasolą, słonecznikiem, podsmażoną cebulą. Możesz też zblendować, ale nie za długo. Dodaj 1-2 duże szczypty pieprzu, łyżeczkę wędzonej papryki, przeciśnięty czosnek, sól i 2 łyżki oleju. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki i dopraw do smaku. Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Dużą łyżką nakładaj kotlety na blachę, a następnie uklepuj palcami maczanymi w oleju. Najlepiej jest nalać 2-3 łyżki oleju do małej miseczki i zanurzać w nim 3 palce, a potem uklepywać nimi kotlety. Piecz w 200°C ok. 20-30 min. Jeśli chcesz, aby burgery miały bardziej wyrazisty smak, ugotuj kaszę jaglaną w bulionie (zamiast wody).

Kotlety możesz podawać z domowymi frytkami lub bułką, ale niekoniecznie, bo zawierają już kaszę jaglaną. Wystarczy podać je w towarzystwie warzyw, najlepiej surowych lub surówki. Świetnie smakują z kiszoną kapustą/ogórkami i/lub sosem pomidorowym lub z sosem z keczupu i majonezu.

Ziemniaki możesz piec w tym samym czasie co burgery. Pokrój ziemniaki w łódeczki, włóż do miski i polej olejem (2-3 łyżki), posól i wymieszaj rękami, a potem przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200°C i piecz ok. 30-40 minut z termoobiegiem na górnej półce piekarnika. Burgery włóż na dolną półkę i piecz ok. 20-30 minut.

#

Powrót do strony z przepisami Magdaleny Ciężkowskiej