Jęczmienianka z gruszką lub jabłkiem

Przepis Magdaleny Ciężkowskiej – autorki bloga dziecizdrowoodzywione.pl

Składniki

  • Kasza jęczmienna perłowa – 11 łyżek = pół szklanki (120 g)
  • Woda gorąca – 1 szklanka (240 ml)
  • Mleko – 3/4 szklanki (180 ml)
  • Rodzynki – 1-2 łyżki
  • Masło orzechowe – 2 łyżki (40 g)
  • Gruszka lub jabłko – 1 sztuka (120 g)
  • Cynamon
  • Miód – do smaku

Przygotowanie
Zagotuj wodę w czajniku. Kaszę wrzuć do garnka, zalej wodą, zamieszaj i odlej wodę przez sitko. Wrzuć kaszę z powrotem do garnka i powtórz czynność dwa razy. Zalej kaszę gorącą wodą i gotuj pod przykryciem na małym ogniu ok. 15 minut (aż do wchłonięcia całej wody). Rodzynki posiekaj na mniejsze części. Pod koniec gotowania dodaj mleko, masło orzechowe oraz suszone owoce i wymieszaj. Trzymaj na ogniu jeszcze 3 minuty (nie musi się zagotować, jedynie podgrzać). Jeśli za gęste – dodaj więcej mleka. Wyłącz ogień i dodaj startą gruszkę i cynamon. Przełóż kaszę do miseczki. Jeśli kasza jest za mało słodka – dodaj odrobinę miodu i wymieszaj. Udekoruj dowolnymi orzechami i kawałkami owoców. W zależności od tego, jakie konsystencje lubi Twoje dziecko, możesz zblendować kaszę lub nie.

Wskazówki:

  • Masło orzechowe możesz zamienić na prażone nasiona słonecznika – mogą być podprażone na suchej patelni (dodaj 4 łyżki).
  • Zamiast rodzynek możesz dodać suszone morele – 2-3 sztuki.
#

Powrót do strony z przepisami Magdaleny Ciężkowskiej