Placki z cukinii

Przepis Magdaleny Ciężkowskiej – autorki bloga dziecizdrowoodzywione.pl

placki z cukinii

Składniki

  • Cukinia – 1 mała sztuka (280 g)
  • Marchew – 1 średnia sztuka (90 g)
  • Mąka orkiszowa – 8 łyżek = pół szklanki (70 g)
  • Jaja – 2 sztuki (100 g)
  • Oregano suszone – 1 łyżeczka (3 g)
  • Pieprz czarny – 1 szczypta (1 g)
  • Sól biała – 3 szczypty (3 g)
  • Olej – 2 łyżki (20 ml)
  • Jogurt typu greckiego 10% – 3-4 łyżki (40 g)
  • Opcjonalnie: koper ogrodowy – 1 łyżeczka (5 g)
  • Czosnek – 1 ząbek (5 g) lub granulowany
  • Pomidorki koktajlowe

Przygotowanie
Cukinię umyj i zetrzyj na tarce na grubych oczkach, lekko posól i odstaw na bok na minimum 15 minut, aż cukinia puści sok. Marchew obierz i również zetrzyj na grubych oczkach. W większej misce rozbełtaj jajko, dodaj mąkę, olej, 2-3 łyżki wody (najlepiej tej z cukinii), 2 duże szczypty soli i szczyptę pieprzu, opcjonalnie oregano, koperek i granulowany czosnek (lub przeciśnij ząbek świeżego). Wymieszaj. Odciśnij cukinię z nadmiaru soku i dodaj do miski z mąką. Dodaj też marchew. Wymieszaj wszystko dokładnie. Patelnię wysmaruj minimalną warstwą oleju, postaw na ogniu i dobrze rozgrzej, a potem zmniejsz ogień. Nakładaj masę dużą łyżką i formuj placki. Smaż ok. 5-7 minut na rumiano i przekręcaj na drugą stronę, i podsmażaj jeszcze ok. 3-5 minut. Placuszki podawaj z tłustym jogurtem greckim oraz pomidorkami lub świeżą papryką. Możesz posypać posiekanym koperkiem, natką lub bazylią.

Wskazówki:

  • Jeżeli nie masz cierpliwości do smażenia placków – zrób jeden duży 🙂
  • Całą masę wyłóż na rozgrzaną patelnię o średnicy 24 cm i trzymaj, aż się zarumieni. Jeżeli trudno Ci przekręcić całość na drugą stronę, podziel placek przy pomocy drewnianej łopatki na pół i przekręć te części na drugą stronę.
#

Powrót do strony z przepisami Magdaleny Ciężkowskiej