fbpx

Owoce pestkowe

Morela

supermoce: wit. A, beta-karoten, błonnik pokarmowy

Zawarta w moreli wit. A wspomaga organizm, chroniąc go przed różnego rodzaju infekcjami. Owoce te to również źródło beta-karotenu. Wystarczy zjeść 3 morele dziennie, aby dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości tego przeciwutleniacza. Suszone owoce natomiast powinny na stałe zagościć w diecie osób odchudzających się – doskonale zaspokajają głód i poprawiają przemianę materii.

Śliwki

supermoce: tryptofan, błonnik pokarmowy, pektyny

Śliwki to owoce szczęścia, dzięki dużej zawartości tryptofanu, czyli aminokwasu, z którego powstaje w naszym mózgu serotonina nazywana hormonem szczęścia. Suszone śliwki neutralizują nadmiar wydzielanych kwasów trawiennych, zapobiegają zaparciom, przeciwdziałają zatruciom. Są bogate w błonnik i ułatwiają spalanie tłuszczu oraz za sprawą dużej ilości pektyn – dają uczucie sytości.

Czereśnie

supermoce: kwasy owocowe, witamina A i C

Możemy spotkać czereśnie żółte, różowe, czerwone, ciemnoczerwone oraz prawie czarne. Regulują procesy przemiany materii, wspomagają leczenie niektórych schorzeń wątroby i pęcherza, kamicy nerkowej, opóźniają rozwój miażdżycy, a także dodają energii. Ze względu na dużą ilość kwasów owocowych, czereśni nie powinno się jeść na czczo (dotyczy to wszystkich pestkowców!).

Wiśnie

supermoce: wit. C, błonnik, antocjany

Wiśnie to kwaśne siostry czereśni. Chronią przed działaniem wolnych rodników oraz korzystnie wpływają na produkcję krwinek czerwonych. Sprzyjają obniżeniu poziomu cholesterolu i cukru, wiążą metale ciężkie i usuwają je z organizmu. Sok z wiśni ma właściwości przeciwzapalne – obniża gorączkę, łagodzi ból mięśni.

Nektarynka / Brzoskwinia

supermoce: błonnik pokarmowy, prowitamina A, witamina C

Dzięki swym właściwościom nektarynki i brzoskwinie dobrze wpływają na układ krążeniowy. Zawierają również dużo błonnika, dzięki czemu regulują funkcjonowanie układu pokarmowego, zapobiegają zaparciom i wzdęciom. Mają również działanie uspokajające.

Zobacz wszystkie