fbpx

Warzywa różne

Szparagi

supermoce: potas, witamina A, wapń, magnez, glutation

Wyróżniamy trzy rodzaje szparagów jadalnych: białe, zielone i fioletowe. Świeże okazy powinny być przede wszystkim jędrne i mieć ściśle zamknięte główki. Szparagi, oprócz wykwintnego smaku są jeszcze niesamowicie zdrowe i niskokaloryczne. Wpływają pozytywnie na pamięć i koncentrację. Posiadają także właściwości oczyszczające organizm, gdyż oddziałują na nerki i wątrobę.

Kukurydza cukrowa

supermoce: selen, wit. E, błonnik, witamina A (żółty barwnik), magnez

Ze względu na obecność selenu, któremu towarzyszy wit. E, kukurydza ma duże znaczenie w profilaktyce chorób nowotworowych. Z nasion tłoczy się olej kukurydziany, który ma właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi. Obecny w kukurydzy barwnik należący do grupy antyutleniaczy, wykazuje zdolność neutralizowania wolnych rodników.

Koper ogrodowy

supermoce: wit. A, wit. z grupy B, wit. C, D, E i K, cynk, fosfor, magnez

Wykazuje działanie odkażające i przeciwskurczowe. Pierzaste gałązki kopru zawierają olejek eteryczny, który wpływa na lepsze wydzielanie soków żołądkowych, poprawia trawienie i przyswajanie pokarmów poprzez hamowanie rozwoju szkodliwych drobnoustrojów w jelitach.

Majeranek ogrodowy

supermoce: potas, witamina A, wapń

W tradycyjnej kuchni polskiej przyprawia się nim potrawy ciężkostrawne. Reguluje trawienie, pomaga w nieżycie żołądka i chorobach całego układu pokarmowego. Napar z majeranku pomaga w przypadku bólu zębów oraz gardła. Działa również leczniczo na wrzody żołądka.

Zobacz wszystkie