Szybki omlet z warzywami

Przepis Magdaleny Ciężkowskiej – autorki bloga dziecizdrowoodzywione.pl

Szybki omlet z warzywami

Składniki na jedną małą porcję:

  • Jajko – 1 sztuka
  • Mąka orkiszowa lub pszenna (jasna lub pełnoziarnista)
  • Mleko – 1 łyżka
  • Ser żółty – 1 łyżka startego lub 1 plater
  • Szynka – 1 cienki plaster
  • Pomidor – 2 cienkie plastry lub 2 małe pomidorki
  • Opcjonalnie: papryka czerwona – kilka pasków, szczypiorek – 1 łyżeczka posiekanego, sałata lub szpinak

Przygotowanie
Wymieszaj mąkę z mlekiem dokładnie przy pomocy widelca. Jeśli stosujesz mąkę pełnoziarnistą, dodaj 1 łyżkę mleka więcej. Następnie wbij jajko i wymieszaj energicznie z mąką na jednolitą masę. Dodaj szczyptę pieprzu. Szynkę i ser posiekaj w drobną kosteczkę. Paprykę (jeśli używasz) również posiekaj drobno. Pomidory pokrój w cienkie półplasterki. Małą patelnię wysmaruj tłuszczem przy pomocy ręcznika papierowego i rozgrzej ją. Wylej masę jajeczną i podgrzewaj przez minutę, a następnie posyp równomiernie serem, szynką, ewentualnie papryką i szczypiorkiem i podgrzewaj, aż masa jajeczna się zetnie. Wtedy na jednej części omleta połóż pomidory i złóż omlet na pół lub zawiń boki w rulon (to się uda, jeśli omlet jest cienki, a jeśli jest dość gruby, złóż na pół). Do omleta możesz dodać również szpinak i sałatę – według uznania. Możesz też zrobić oddzielnie sałatkę ze szpinaku i innych warzyw i podać obok omleta.

#

Powrót do strony z przepisami Magdaleny Ciężkowskiej